Partnerem strony jest:

Oponeo.pl

Opony całoroczne

Sezonowa wymiana opon bywa uciążliwa. Problem stanowić nie tylko określenie momentu, w którym należy wymienić opony letnie na zimowe i odwrotnie, ale również przechowywanie dodatkowego kompletu ogumienia. Obecnie coraz mniej osób dysponuje garażem, pozostaje więc wydzielenie odpowiedniej przestrzeni we własnym domu. Rozwiązaniem tych niedogodności i jednocześnie alternatywą dla opon sezonowych są opony całoroczne.

Zalety opon całorocznych

Największe zalety opon całorocznych zostały określone już na wstępie tego tekstu – są one po prostu bardzo wygodnym rozwiązaniem. Korzystając z nich, nie przejmujesz się wymianą i unikasz konieczności przechowywania dodatkowego kompletu. Opony całoroczne znacznie lepiej od sezonowych sprawdzają się w nieprzewidywalnym klimacie, w którym warunki pogodowe zmieniają się jak w kalejdoskopie. Na terenie Polski mamy często do czynienia z dość łagodnymi i krótkimi zimami, w których okres faktycznie uzasadniający jazdę w zimówkach trwa miesiąc lub dwa. Podczas gdy topowe modele opon całorocznych pod względem drogi hamowania na śniegu i lodzie biją na głowę opony letnie, zimowym ustępują tylko nieznacznie. Z drugiej strony podczas ładnej pogody opony wielosezonowe gwarantują o wiele lepszą trakcję od zimowych i zużywają się znacznie wolniej od miękkich opon zimowych.

Wady opon wielosezonowych

Niestety ogumienie całoroczne ma również wady. Zanim się na zdecydujemy, powinniśmy pamiętać, że stanowi wygodny kompromis – na śniegu lub lodzie radzi sobie lepiej od letniego, ale w odróżnienia od opon zimowych z dodatkiem krzemionki i silikonu nie zawsze jest w stanie zachować satysfakcjonującą miękkość i, co za tym idzie, przyczepność. W mroźne lub – co gorsza – śnieżne dni prawdopodobieństwo poślizgu dla auta wyposażonego w opony całoroczne jest znacznie wyższe niż dla samochodu, w którym założono zimówki. W porównaniu z oponami letnimi opony całoroczne przegrywają również pod względem zużywania się na asfalcie przy dobrej pogodzie (mieszanka jest miększa, w związku z czym bieżnik o wiele szybciej się ściera) i znacznie słabiej odprowadza wodę podczas ulewy, co negatywnie wpływa na przyczepność.

Testy opon

Jeśli jednak zdecydujemy się pójść na kompromis i założyć opony wielosezonowe, najlepiej postawić na produkt, któremu można w pełni zaufać. Testy opon całorocznych są przeprowadzane przez wiele instytucji, w tym pism motoryzacyjnych o międzynarodowym zasięgu. Zatrudnia się do nich profesjonalnych kierowców i wynajmuje się tory testowe umożliwiające stworzenie w sztuczny sposób warunków maksymalnie zbliżonych do rzeczywistych. Testy publikowane są raz na rok lub nawet częściej, dlatego warto trzymać rękę na pulsie. Zanim jednak zaufamy danemu testowi, należy dokładnie się mu przyjrzeć. Rzetelny test powinien dotyczyć różnych warunków pogodowych i zostać przeprowadzony na oponach wielu producentów. Należy też mieć dystans do testów sponsorowanych przez producentów, bo wynik może w nich być w nich narzucony.

Opony całoroczne to rozwiązanie wygodne i, jak się wydaje – jak najbardziej uzasadnione w polskim klimacie. Warto jednak stawiać na opony dobrej jakości, w przeciwnym razie można obniżyć swój poziom bezpieczeństwa.

Nokian Outpost AT to jedna z flagowych propozycji całorocznych fińskiego producenta, spod którego skrzydeł każdego roku wypływają nowe opony segmentu ...

Michelin CrossClimate 2 A/W to całoroczne ogumienie klasy premium, przygotowane przez renomowanego francuskiego producenta. Do jego najważniejszych za...

Michelin CrossClimate Camping to całoroczne opony francuskiej marki, stworzone z myślą o użytkownikach cięższych pojazdów – m.in. kamperów. Należące d...

Kleber Quadraxer 2 SUV to całoroczne ogumienie klasy średniej, zaprojektowane przez francuskiego producenta. Wśród jego najważniejszych atutów warto w...

Continental VanContact A/S Ultra to wielosezonowe ogumienie klasy premium, dedykowane dla właścicieli pojazdów dostawczych pokonujących dalekie...

Uniroyal AllSeasonExpert 2 – test opony Uniroyal AllSeasonExpert 2 to opona wielosezonowa, należąca do klasy średniej. Przygotowana przez mar...

Firestone Multiseason 2 to całoroczny model, należący do klasy średniej. Zaprojektowany przez amerykańską markę z koncernu Bridgestone, oferuje zr&oac...

Ovation VI-782 AS to opona całoroczna, należąca do segmentu budżetowego. Stworzona przez chińską markę skupioną głównie na obniżeniu hałasu i s...

Imperial All Season VAN Driver to wielosezonowa propozycja klasy ekonomicznej do samochodów typu VAN, która pozwala na bezpieczne podr&o...

Pirelli Cinturato All Season Plus to całoroczna propozycja należąca do segmentu premium. Przygotowana przez jeden z największych koncernów opon...

Zeetex PC4000 4S VFM to całoroczne ogumienie, należące do klasy ekonomicznej. Zaprojektowane przez markę ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich na...

Hankook Kinergy 4S2 H750 to model wielosezonowy klasy średniej, wywodzący się z Korei Południowej. Jest on następcą wersji Kinergy 4S H740, któ...

Firestone Multiseason to opona wielosezonowa, wyprodukowana przez amerykańską firmę, łączącą w swoich produktach atrakcyjną cenę i wysokie, harmonijne...

Torque TQ025 to opony wielosezonowe, należące do segmentu ekonomicznego. Zostały stworzone przez brytyjską firmę, specjalizującą się w ogumieniu do sa...

Pirelli Scorpion Verde All Season to opony całoroczne przeznaczone dla samochodów klasy premium i SUV-ów. Pozwalają na jazdę w każdych w...

Michelin CrossClimate SUV to model opony całorocznej klasy premium, dedykowany do samochodów terenowych oraz typu SUV. Stworzony w jednym z naj...

Falken Euroall Season AS210 to opona całoroczna, wyprodukowana w firmie wchodzącej w skład japońskiego koncernu Sumitomo. Przynależy do klasy średniej...

Dębica Navigator to polska, wielosezonowa opona sektora ekonomicznego, wyprodukowana pod patronatem koncernu Goodyear. W ofercie producenta są dostępn...

Barum Quartaris 5 to wielosezonowa opona budżetowa, która zaspokoi potrzeby kierowców poruszających się po dobrze utrzymanych nawierzchn...

All Season Driver to całoroczny model od firmy Imperial. To marka produkowana w Chinach, której właścicielem jest Deldo, belgijska sieć hurtown...

Ecodriver 4S to model opon całorocznych produkowany w Chinach na zlecenie belgijskiej marki Imperial. Należy on do segmentu budżetowego i jest przezna...

Yokohama Geolandar A/T G015 to opona całoroczna klasy premium, przeznaczona do podróżowania w trudniejszych warunkach terenowych. Wyprodukowana...

Fulda Multicontrol to opona całoroczna klasy średniej, wyprodukowana przez niemiecką firmę, należącą do koncernu Goodyear. Zapewnia ona wysoki standar...

Continental AllSeasonContact to opona całoroczna, należąca do prestiżowej klasy premium. Stworzona przez ekspertów od najwyższej jakości ogumie...

Bridgestone Weather Control A005 to model całoroczny, należący do segmentu premium. Wyprodukowany został przez japońską firmę o doskonałej renomie i c...

Nexen N'Blue 4 Season to model wielosezonowy, należący do sektora ekonomicznego. Dostępny w atrakcyjnej cenie pozwala na bezpieczne podróżo...

Dębica Navigator 2 to model opony całoroczny, należący do klasy budżetowej. Dzięki dopracowanej formule pozwala na bezpieczne podróżowanie zar&...

Kleber Quadraxer 2 to opony całoroczne klasy średniej, którym nie brak istotnych walorów, dzięki którym zyskały szerokie grono za...

Delinte AW5 to model wielosezonowy azjatyckiego producenta, który niedawno pojawił się na rynku. Pomimo stosunkowo niewielkiego stażu, z powodz...

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.