Test opon zimowych ACE 2015 w rozmiarze 225/50 R17
Z oponami w rozmiarze 225/50 R17 mamy do czynienia w wielu popularnych modelach aut, między innymi w Volvo S80, Renault Scenic, Peugeot 607, Lexus GS, Opel Zafira, Mitsubishi Eclipse, Skoda Octavia, Honda Accord, Citroen DS5, Audi A4 i A5 czy BMW serii 5. Takie ogumienie w swojej ofercie ma zdecydowana większość wiodących producentów.
Specjaliści z Auto Club Europa (ACE) z pomocą ekspertów z niemieckiego Towarzystwa Nadzoru Technicznego (GTÜ) w Czechach testowali opony w warunkach typowo zimowych – na drogach zaśnieżonych, mokrych i suchych. Sprawdzana była nie tylko przyczepność i droga hamowania, ale również inne czynniki, jak np. wpływ danego modelu ogumienia na zużycie paliwa oraz na środowisko.
ACE i GTÜ sprawdziły w sumie 8 modeli opon. Można powiedzieć, że wszystkie zdały test, choć jeden model (Vredestein Wintrac Xtreme S) tylko warunkowo. Pozostałe 7 modeli otrzymało ocenę „polecane”, natomiast dwa pierwsze miejsca, czyli odpowiednio Continental ContiWinterContact TS850 i Goodyear UG Performance G1 są „szczególnie polecane”. Dwa najlepsze modele sprawdziły się we wszystkich testowanych aspektach, te z pozycji od 3 do 7 (Dunlop Winter Sport 5, Nokian WR D4, Michelin Alpin 5, Pirelli SottoZero Serie 3, Semperit SPEED - GRIP 2) okazały się zaś produktami godnymi zarekomendowania, ale jednak nie tak udanymi jak opony zajmujące dwa pierwsze miejsca.
Co ciekawe, wyniki testu ACE w dużym stopniu pokrywają się z opiniami innych specjalistów. Opony Continental wygrały bowiem prawie wszystkie liczące się testy opon w 2015 roku. Także sami kierowcy je chwalą. Posiadacze Continental ContiWinterContact TS850, najlepszych spośród badanych w 2015 roku opon, polecają je niemal jednogłośnie (97% pozytywnych opinii), co może świadczyć o rzetelności niemieckich testów.
Testy ACE są w Europie uważane za drugie najważniejsze po ADAC. Opony rekomendowane przez obie te organizacje można zakładać praktycznie „w ciemno”, a model, który wygrał testy, stanowi całkowitą gwarancję świetnej przyczepności i skuteczności hamowania podczas zimowej jazdy.
Zwycięzca testu | |
Continental WinterContact TS 850 |
Jeśli nie przekonują Cię przetestowane opony, możesz poszukać zamienników w innych rozmiarach. Każdy model samochodu posiada alternatywy, które można założyć - zmiana może wpłynąć na właściwości jezdne i pozwala na zaoszczędzenie pieniędzy. Jeśli nie wiesz, jakie odpowiadają Twojemu modelowi, sprawdź zamienniki opon dla rozmiaru 225/50 R17.
Wynik testu opon
Testy opon w rozmiarze: 225/50 R17
ADAC 2021 w rozmiarze 225/50 R17 | ||
1 Dunlop Winter Sport 5 |
2 Michelin Alpin 6 |
3 Goodyear UltraGrip Performance+ |
"Auto Bild Sportcars" 2013 w rozmiarze 225/50 R17 | ||
1 Pirelli Winter Sottozero 3 |
2 Continental WinterContact TS 850 |
3 Goodyear UltraGrip 8 Performance |
"Auto Motor und Sport" 2015 w rozmiarze 225/50 R17 | ||
1 Goodyear UltraGrip Performance Gen 1 |
2 Pirelli Winter Sottozero 3 |
3 Dunlop Winter Sport 5 |
"Auto Motor und Sport" 2013 w rozmiarze 225/50 R17 | ||
1 Continental WinterContact TS 850 |
2 Pirelli Winter Sottozero 3 |
3 Dunlop SP WinterSport 4D |
"Auto Bild" 2014 w rozmiarze 225/50 R17 | ||
1 Dunlop SP WinterSport 4D |
2 Michelin Alpin A4 |
3 Continental WinterContact TS 850 |
ACE 2015 w rozmiarze 225/50 R17 | ||
1 Continental WinterContact TS 850 |
2 Goodyear UltraGrip Performance Gen 1 |
3 Dunlop Winter Sport 5 |
"Auto Bild" 2014 w rozmiarze 225/50 R17 | ||
1 Pirelli Winter Sottozero 3 |
2 Goodyear UltraGrip 8 Performance |
3 Dunlop SP WinterSport 4D |