Partnerem strony jest:

Oponeo.pl
Dunlop Winter Response 2

Dunlop Winter Response 2 - test opony

Opony zimowe Testy opon zimowych | Kalkulator opon

Dunlop Winter Response 2 to opony klasy premium przeznaczone do małych i kompaktowych samochodów. Są produkowane w 22 różnych rozmiarach dla felg o średnicach 14 i 15 cali.  Jak wskazuje nazwa jest to druga udoskonalona wersja modelu Dunlop Winter Response. W porównaniu do poprzednika poprawiono prawie wszystkie parametry, ale przede wszystkim postawiono na ulepszenie przyczepności. Producent spełnił swoje zapowiedzi, ponieważ teraz przyczepność na mokrych i ośnieżonych nawierzchniach jest wręcz ich najmocniejszą stroną. Jak pokazują testy, Winter Response 2 w porównaniu z konkurencją zazwyczaj plasują się w pierwszej trójce.

Testy opon Dunlop SP Winter Response 2 potwierdzają ich jakość. W teście "Auto Bild" 2015 w rozmiarze 185/60 r14, w którym przetestowano aż 51 różnych modeli opon zimowych, zdobyły pierwsze miejsce. W teście ADAC 2014 w rozmiarze 175/65 r14 drugie miejsce na 14 biorących udział, a w teście ADAC 2017 opona zimowa 195/65 r15 zajęła miejsce czwarte na 16 sprawdzonych modeli. W ostatnim teście opon zimowych przeprowadzonym przez ADAC w tym roku Winter Response 2 zajęły natomiast wysoką drugą pozycję.

Jakie technologie miały wpływ, na osiągniecie tak dobrych wyników? Jedną z nich jest zastosowanie specjalnego systemu osadzania obręczy. Pozwolił on na wzmocnienie połączenia opony z felgą. Przełożyło się to na zmianę na lepsze kilku kluczowych parametrów. Należą do nich: poprawa kontroli nad pojazdem, lepsze czucie drogi przez kierowcę i większa precyzja prowadzenia.

Dodatkowo zastosowano bezszwową opaskę nylonową ograniczającą zniekształcenia opony występujące podczas jazdy z dużymi prędkościami. Ta technologia zapewnia nie tylko wysoką stabilność podczas szybkiej jazdy, ale również równomierne zużywanie się opon na całej szerokości, co wydłuża ich żywotność.

Do produkcji opon użyto specjalnej mieszanki krzemionkowej podobnej do tych stosowanych w oponach sportowych. Zwiększa ona przyczepność do drogi, szczególnie podczas jazdy po mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach. Poza tym przez jej zastosowanie obniżone zostało zużywanie się opon.

Bieżnik Dunlop Winter Response 2


Rzeźba bieżnika jest asymetryczna, w związku z tym poprawiona została przyczepność zarówno na mokrej jak i suchej jezdni. Dodatkowo na mokrej nawierzchni wpływa ona na większą odporność na aquaplaning. Jest to zjawisko polegające na, tym że samochód wpada w poślizg przez wodę, która zbierają się pod oponami.

Natomiast wykorzystanie bieżnika wielokątowego sprawia, że ciśnienie w oponie rozłożone jest równomiernie na całej powierzchni jej styku z jezdnią. Dzięki temu możliwa jest lepsza kontrola pojazdu zarówno na mokrych jak i suchych nawierzchniach. Drugim pozytywnym efektem zastosowania tej technologii jest łagodniejsze wchodzenie w zakręty, co również przekłada się na uzyskanie lepszej kontroli nad autem.

Opony zimowe muszą być przystosowane do jazdy po różnorodnych nawierzchniach zarówno po suchych, ośnieżonych czy po błocie pośniegowym. Opony Dunlop są przygotowane na jazdę w każdych warunkach, ponieważ na ich bieżniku znajduje się kilka różnych typów lameli. Każdy z nich przystosowany jest do innej nawierzchni. Na przykład lamele umieszczone pod kątem 45° poprawiają przyczepność na ośnieżonych i oblodzonych drogach podczas pokonywania zakrętów. Z tego powodu są one bardzo uniwersalne.

Niestety również ze zwiększeniem liczby lameli, a co za tym idzie większym skomplikowaniem rzeźby bieżnika, wiąże się największa wada tego modelu w porównaniu do jego poprzednich wersji. Modyfikacje przełożyły się bowiem na zwiększenie o kilka decybeli hałasu generowanego przez opony. Najbardziej odczuwalne jest to podczas jazdy z dużą prędkością, na przykład po autostradach.

Bieżnik Dunlop Winter Response 2

Opinie o oponieDunlop Winter Response 2


Darek napisał(a):

To będzie trzeci sezon na tej oponie. W poprzednim sezonie zimowym sprawdziła się zarówno w mieście na suchej ulicy, jak również na śniegu i błocie pośniegowym. W górach przy obfitych opadach śniegu nie było żadnego problemu z jazdą bez łańcuchów.

Ocena: 5
asidus napisał(a):

Opona przed założeniem jest bardzo elastyczna - przy zimowych warunkach to moim zdaniem dobrze... ale obecna zima była leciutka! Możliwe, że opony po prostu nie miały szans pokazać swoich atutów. Na suchej nawierzchni za to jest słabawo lub co najwyżej średnio

Ocena: 4
Artek napisał(a):

Opony oceniam na bardzo dobre, bardzo dobra przyczepność na mokrej nawierzchni, bardzo dobrze radzi sobie na śniegu, dobrze hamuje. Jest opona bardzo cichą. Opona bardzo miękka, guma jak żelki... , użytkowana w wyższych temperaturach szybko się zetrze.

Ocena: 5
slaffko74 napisał(a):

Opony kupiłem po dogłębnej analizie parametrów. Trochę drogie jak dla mnie no ale to klasa Premium. Nie żałuję żadnej złotówki wydane na te opony. Są rewelacyjne. Polecam każdemu.

Ocena: 6
mirek121a napisał(a):

Jestem zadowolony.

Ocena: 5
plumet napisał(a):

Nie umiem się wypowiedzieć jak ci, którzy piszą o zrywaniu przyczepności, jeździe w zakrętach na granicy poślizgu. Jeżdżę wyjątkowo spokojnie, nie robię eksperymentów, bo jeżdżę po drogach publicznych - nie na specjalnych placach czy torach wyścigowych. Mam sprawny ABS, było trochę zimy, ale nie udało mi się skorzystać z dobrodziejstwa tego systemu. Może to zaleta nowych Dunlopów? Tak czy owak polecam wszystkim. Według mnie to doskonały produkt.

Ocena: 6
pioootr napisał(a):

Polecam, dobra jakość w każdych warunkach.

Ocena: 5
MMK napisał(a):

Zimy prawie nie było ale opony spisywały się bardzo dobrze, świetnie trzymają się nawierzchni i naprawdę trzeba mocno przygazować przy ruszaniu aby straciły przyczepność. Szkoda, że nie można jeździć na nich latem. Po wymianie opon na uniwersalne momentalnie odczułem różnicę między tymi oponami oczywiście na korzyść opisywanych Dunlopów. Szczerze polecam.

Ocena: 6
Marek napisał(a):

Jestem zapobiegliwy w przeciwieństwo do większości rodaków i już zmieniłem opony na zimówki a że jeżdżę tylko w nocy muszę mieć dobrą przyczepność (wiadomo już jest zimno). Do zakupu namówił mnie konsultant z OPONEO, później sam z ciekawości przeczytałem testy. Zachowuje się dokładnie tak jak jest to opisane, doskonała przyczepność wyjątkowy komfort (zero szumów). Czekam tylko żeby pojeździć w śniegu

Ocena: 5
Konrad napisał(a):

Opony warte polecenia. Gdybym ponownie dokonywał zakupu to tylko przez Oponeo i te same opony..

Ocena: 5

Etykieta Dunlop Winter Response 2 dla rozmiaru 155/65 R14 75 T

E
B
68 dB

Etykiety opon stanowią ustandaryzowany system oznaczeń pozwalający zapoznać się z podstawowymi cechami oglądanego modelu. Wprowadzone zostały przez Unię Europejską w 2012 roku. Dzielą się na trzy kategorie:

  • Przyczepność na mokrej nawierzchni - Charakteryzuje się doskonałymi parametrami na mokrej nawierzchni. Skrócona droga hamowania i wyśmienita przyczepność zostały docenione przez organy kontrolne. Produkt uzyskał świetną notę B, która plasuje go w ścisłej światowej czołówce.
  • Efektywność paliwowa - Model Dunlop Winter Response 2 uzyskał dobre wyniki w badaniach efektywności paliwowej. Kategoria E oznacza, że charakteryzują go umiarkowanie niskie opory toczenia. Dzięki temu można cieszyć się ze zredukowanego poziomu spalania oraz mniejszej emisji CO2 do atmosfery.
  • Generowany hałas - Opona ma doskonałe właściwości akustyczne. Dzięki zoptymalizowanej budowie i nowoczesnej mieszance zapewnia wysoki komfort wewnątrz kabiny pojazdu. Średni poziom hałasu 68dB gwarantuje niczym nie zakłócone doznania z podróży zarówno dla kierowcy, jak i wszystkich pasażerów.

Opona może uzyskać ocenę w skali od A do F, w przypadku hałasu podawana jest konkretna liczba uśrednionych generowanych decybeli.

Opona w testach

(lewa kolumna oznacza miejsce w tescie)
3 Test opon zimowych ADAC 2015 w rozmiarze 165/70 R14
4 Test opon zimowych "Auto Bild" 2015 w rozmiarze 185/60 R15
1 Test opon zimowych "Auto Bild" 2015 w rozmiarze 185/60 R14
2 Test opon zimowych ADAC 2014 w rozmiarze 175/65 R14
2 Test opon zimowych ACE 2013 w rozmiarze 185/60 R15
2 Test opon zimowych ADAC 2013 w rozmiarze 185/60 R15
7 Test opon zimowych "Auto Zeitung" 2013 w rozmiarze 195/65 R15
4 Test opon zimowych ADAC 2017 w rozmiarze 195/65 R15
2 Test opon zimowych ADAC 2018 w rozmiarze 175/65 R14
12 Test opon zimowych ADAC 2022 w rozmiarze 185/65 R15

Ocena klientów


5/6

Zobacz również opony

W celu poprawienia jakości naszych usług korzystamy z plików cookies. Zgodę możesz udzielić poprzez zamknięcie tego komunikatu. Jeśli nie wyrażasz zgody na przechowywanie na Twoim urządzeniu końcowym plików cookies konieczne jest dokonanie zmian w ustawieniach Twojej przeglądarki. Więcej informacji na temat plików cookies i ochrony danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności.