Opony. Testy opon

testy opon
TESTY
Warto wiedzieć
Nokian wyprodukował pierwsz‘ letni‘ oponę w technologii ekologicznej
Jako pierwsza fabryka na wiecie Nokian wprowadził na rynek letni‘ oponę w klasie prędkoci H, wyprodukowan‘ w zgodzie z ekologicznymi standardami, bez udziału szkodliwych olejów (wielopiercieniowych węglowodorów aromatycznych). »
Aktualnoci
Dwa nowe modele Citroëna – C3 Compact i prestiżowy DS3 – fabrycznie wyposażone będą w opony Bridgestone.
więcej
Michelin oraz Volvo zacieśniły prowadzoną do tej pory współpracę.
więcej
W Rajdzie Monte Carlo Historque weźmie udział dwójka polskich rajdowców – Jerzy i Wojciech Walentowiczowie.
więcej
Suma datków ze wszystkich spółek Bridgestone przekroczyła 75 tysięcy dolarów
więcej
W olsztyńskiej fabryce opon do samochodów osobowych stworzono 100-milionową oponę. Jubileuszowym modelem okazała się opona Michelin Latitude HP Tour 215/70, która z powodzeniem radzi sobie w autach osobowych z napędem na 4 koła.
więcej
Rozpoczął się właśnie 78 rajd Monte Carlo, którego partnerem jest marka BFGoodrich. Zawody te zalicza się do serii Intercontinental Rally Challenge.
więcej
  Najwyżej ocenione letnie
  Najwyżej ocenione zimowe
  Najwyższa liczba ocen
Metzeler ENDURO 3 SAHARA
test opony Metzeler ENDURO 3 SAHARA
Opona uniwersalna typu "on i off road" do bezpiecznej jazdy z dużymi prędkościami (do 210 km/h)i dobrej przyczepności w terenie. Szybkie samoczyszczenie na drogach szutrowych.
Na oryginalnym wyposażeniu wiodących marek motocykli.


 
opony letnie pojazdy - motocyklowe
Ocena łączna w 4 testach
(skala ocen 1-6)
4 Ocena w %
sucha nawierzchnia 4,5 28 %
mokra nawierzchnia 4 28 %
jazda po śniegu 4 5 %
jazda po lodzie 1,5 4 %
komfort jazdy 3,8 5%
poziom hałasu 4,2 10%
wygląd opony 4,5 5%
ścieralność 3,2 10%
opory toczenia 4,5 5%
przejechany dystans [km] 26000 km

  

Metzeler ENDURO 3 SAHARA - kup oponę


liczba testów 4 - ilość wyświetlanych
Strona 1 z 1
wybierz stronę:  
1

Opinia z dnia 2006-08-02      
Ocena: 3
Ocena w %
sucha nawierzchnia 3 33 %
mokra nawierzchnia 3 32 %
śnieg bez oceny -
lód bez oceny -
komfort jazdy 3 5%
poziom hałasu 3 10%
wygląd opony 3 5%
ścieralność opony 3 10%
opory toczenia 3 5%
przejechany dystans [km] 0 -
Pojazd:  -
Sposób nabycia opony:  zakup z wyboru -
Rozmiar opony:  -
Styl jazdy:  spokojny -
Miejsce użytkowania:  wszystkie -
Ponowny zakup:  nie wiem -

Opinia użytkownika:



  

Metzeler ENDURO 3 SAHARA - kup oponę



Opinia z dnia 2005-07-28      xbass
Ocena: 4,4
Ocena w %
sucha nawierzchnia 5 33 %
mokra nawierzchnia 4 32 %
śnieg bez oceny -
lód bez oceny -
komfort jazdy 4 5%
poziom hałasu 5 10%
wygląd opony 5 5%
ścieralność opony 3 10%
opory toczenia 5 5%
przejechany dystans [km] 7000 -
Pojazd:  F 650 -
Sposób nabycia opony:  zakup z wyboru -
Rozmiar opony:  130/80R17 -
Styl jazdy:  umiarkowany -
Miejsce użytkowania:  wszystkie -
Ponowny zakup:  zdecydowanie tak -

Opinia użytkownika:



  

Metzeler ENDURO 3 SAHARA - kup oponę



Opinia z dnia 2003-08-25      franek
Ocena: 4,6
Ocena w %
sucha nawierzchnia 5 28 %
mokra nawierzchnia 5 28 %
śnieg 5 5%
lód 3 4%
komfort jazdy 3 5%
poziom hałasu 4 10%
wygląd opony 5 5%
ścieralność opony 4 10%
opory toczenia 5 5%
przejechany dystans [km] 9000 -
Pojazd:  f650 -
Sposób nabycia opony:  zakup z wyboru -
Rozmiar opony:  130/80R13 -
Styl jazdy:  szybki i agresywny -
Miejsce użytkowania:  wszystkie -
Ponowny zakup:  prawdopodobnie tak -

Opinia użytkownika:



  

Metzeler ENDURO 3 SAHARA - kup oponę



Opinia z dnia 2003-07-26      Franek
Ocena: 4,3
Ocena w %
sucha nawierzchnia 5 28 %
mokra nawierzchnia 4 28 %
śnieg 3 5%
lód 3 4%
komfort jazdy 5 5%
poziom hałasu 5 10%
wygląd opony 5 5%
ścieralność opony 3 10%
opory toczenia 5 5%
przejechany dystans [km] 10000 -
Pojazd:  F650gs -
Sposób nabycia opony:  zakup wraz z pojazdem -
Rozmiar opony:  0 -
Styl jazdy:  umiarkowany -
Miejsce użytkowania:  wszystkie -
Ponowny zakup:  zdecydowanie tak -

Opinia użytkownika:



  

Metzeler ENDURO 3 SAHARA - kup oponę

liczba testów 4 - ilość wyświetlanych
Strona 1 z 1
wybierz stronę:  
1

Jak punktujemy poszczególne wyniki tworząc notę całkowitą.
sucha nawierzchnia 28 %
mokra nawierzchnia 28 %
śnieg
5%
lód
4%
komfort
5%
poziom hałasu
10%
wygląd
5%
ścieralność (zużycie)
10%
opory toczenia 5%


Opony Continental niezast‘pione na mokrej nawierzchni!
W pracach rozwojowych nad nowymi wersjami opon do samochodów osobowych i dostawczych specjalici z koncernu Continental koncentruj‘ szczególn‘ uwagę na ich właciwociach zwi‘zanych z bezpieczeństwem. Najważniejsz‘ z nich jest skutecznoć hamowania na mokrej nawierzchni. Po podsumowaniu wyników blisko100 testów opon przeprowadzonych w latach 2006 - 2007 przez dziennikarzy uznanych, europejskich czasopism motoryzacyjnych, sumaryczna ocena najlepszych typów letnich i zimowych opon Continental potwierdziła ich znakomite właciwoci do hamowania na mokrej drodze. Niemieckie opony znacznie przewyższały pod tym względem ogumienie innych uznanych producentów.
"Wyniki dziennikarskich testów wiadcz‘ o wysokim poziomie jakoci opon Continental i naszym autentycznym zaangażowaniu w poprawę bezpieczeństwa na drogach," mówi Ralf Hoffmann, Brand Manager z PLT Tyres Replacement Business. Pod koniec 2007 roku koncern Continental przyst‘pił do Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Organizacja stawia sobie za cel zmniejszenie o połowę liczby wypadków drogowych w Europie do roku 2010.
Próby hamowania przeprowadzone przez TÜV Süd Automotive (raport nr 76225118) kolejny raz potwierdziły rewelacyjn‘ skutecznoć hamowania letnich opon ContiPremiumContact 2. Niezależna firma badawcza poddała testom opony Continental obok najlepszych wyrobów szeciu firm konkurencyjnych w klasie rozmiarów 205/55 R 16 H. Specjalici z organizacji TÜV dokonali pomiarów drogi hamowania na suchej i mokrej nawierzchni. Pomiary porównawcze wykonano przy prędkoci około 50 km/h na mokrym i 62 km/godz. na suchym asfalcie. Samochód wyposażony w ogumienie ContiPremiumContact 2 uzyskał najlepsze wyniki hamowania na suchym i mokrym asfalcie. Skutecznoć hamowania opon Continental była o 5.3% lepsza na suchej i o około 7% na mokrej nawierzchni. Do przeprowadzenia testów TÜV Süd Automotive użył samochodu Golf V 2.0 TDI z aktywnym układem ABS. Jazdy próbne były monitorowane poprzez GPS, a za 100% przyjęto wynik opony referencyjnej.

Opony Pirelli zdominowały europejskie testy opon letnich i stały się najczęciej polecanymi przez specjalistów oponami.
Mediolańska firma tryumfuje w 8 z 11 testów prowadzonych przez prasę i autorytety branży motoryzacyjnej. Modele Cinturato P4 i P Zero zdobyły uznanie przede wszystkim dzięki proekologicznym parametrom i znakomitym osi‘gom. Wysokie miejsca zdobyły również Pirelli P6, P7 oraz Pirelli Zero Asimmetrico. Marka Pirelli zdominowała europejskie testy letnich opon w każdej istotnej kategorii. Zwyciężyła w sumie osiem razy oraz dwukrotnie zajęła kolejne miejsca na podium w jedenastu testach przeprowadzonych przez prasę i autorytety branży motoryzacyjnej. Niekwestionowane gwiazdy testów to nowa ekologiczna opona Cinturato P4 i wysokiej klasy P Zero.

Cinturato P4 jest przeznaczona dla pojazdów redniej klasy i samochodów miejskich. Jest to ekologiczna opona o najwyższych osi‘gach, gwarantuj‘ca pełne bezpieczeństwo przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia paliwa oraz emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Natomiast P Zero, opona przeznaczona do samochodów sportowych, została doceniona za wybitnie wysok‘ wydajnoć.
Rezultaty letnich testów 2008 potwierdziły najwyższ‘ jakoć i niezawodnoć ogumienia Pirelli we wszystkich kategoriach produktów.

Cinturato P4 zwycięzc‘ testów ADAC
Pirelli Cinturato P4
Nowa opona Cinturato P4 została wprowadzona na rynek niespełna kilka miesięcy temu.
Debiutuj‘c w letnich testach udowodniła, że jest najlepsz‘ opon‘ w swojej kategorii. Wygrała najbardziej prestiżowy test motoryzacyjny prowadzony przez Niemiecki Automobilklub (ADAC). Pokonała 17 konkurencyjnych modeli opon różnych producentów.
Końcowy werdykt ADAC zdefiniował oponę jako "wysoce rekomendowan‘" z następuj‘cymi komentarzami:
- Mocne strony: "Bardzo dobrze wyważona opona o najlepszych osi‘gach. Szczególnie dobre osi‘gi na mokrej nawierzchni."
- Słabe strony: brak

Cinturato P4 zwyciężyła dzięki bardzo dobrym wynikom testów w badaniu pięciu kluczowych parametrów opon - odpornoć na zużycie, jazda na suchej i mokrej nawierzchni, komfort podróżowania i opory toczenia. Wybitnie lepsza od swoich rywali okazała się w kategorii odpornoć na zużycie. Opona P6 także osi‘gnęła wietne rezultaty w swojej kategorii i została zdefiniowana przez specjalistów z ADAC jako "doskonała na wszystkich płaszczyznach istotnych dla bezpieczeństwa".
Niemieckie Stowarzyszenie Nadzoru Technicznego poleca Cinturato P4 i P6
Testy ADAC były punktem odniesienia dla specjalistów z Niemieckiego Stowarzyszenia Nadzoru Technicznego - GTU ( jednego z najważniejszych Niemieckich autorytetów w tym sektorze), którzy we współpracy z czasopismem "ACE Lenkrad" testowali opory toczenia. Ponownie Cinturato P4 okazała się lepsza od swoich konkurentów i udowodniła, że jest najlepsz‘ opon‘ w badanym segmencie. Opona Pirelli P6 została okrelona jako "godna polecenia".
Opony Pirelli - zwycięzcy rankingów magazynów konsumenckich w Europie
Po ogłoszeniu pozytywnych werdyktów niemieckich specjalistów, Cinturato P4 uplasowała się na szczytach list przebojów w kategorii "najlepszy zakup" w najważniejszych europejskich czasopismach konsumenckich: "Que Choisir" we Francji, "Test Achats" w Belgii, "Ocu" w Hiszpanii oraz "Pro Teste" w Portugalii. Wszystkie magazyny podkrelały ekologiczne właciwoci i niskie koszty eksploatacji opony.
Brytyjski magazyn "Which?" również okrelił oponę jako "Najlepszy Zakup" dzięki bezpieczeństwu oraz doskonałym osi‘gom, a także przedłużonej żywotnoć opony beż żadnego ujemnego wpływu na jej parametry trakcyjne.
Pirelli P6 również udowodniła, że jest "Najlepszym Zakupem". Została okrelona przez magazyn jako "bardzo bezpieczn‘ w swojej kategorii w hamowaniu na mokrej powierzchni".

Niemiecka prasa motoryzacyjna rekomenduje P Zero
Opona P Zero ma na swoim koncie cztery zwycięstwa we wszystkich czterech testach przeprowadzonych przez niemieck‘ prasę motoryzacyjn‘. Opona z gamy Pirelli Ultra High Performance, przeznaczona dla sportowych samochodów, zmiażdżyła swoich konkurentów w testach prowadzonych przez "Auto Zeitung", "Sport Auto", "Sport Auto Tuning Spezial" i "Power Cars", gdzie jednogłonie została okrzyknięta najlepsz‘ opon‘ dostępn‘ na rynku.
Pozostałe produkty Pirelli również zdobyły znacz‘ce wyróżnienia. Opona P7 wygrała w testach prowadzonych przez niemieckie czasopismo "Guthe Fahrt", gdzie testowano eksploatację oraz zachowanie opony przy aquaplaningu. Opona Scorpion Zero Asimmetrico wygrała testy dotycz‘ce bezpieczeństwa, przyczepnoci oraz hamowania na suchej i mokrej nawierzchni prowadzone przez Francuski magazyn "L'Argus".

Michelin wygrywa w testach.
Dziennikarze "Auto Šwiata" postanowili sprawdzić, co kryje się pod pojęciem opon energooszczędnych, czy rzeczywicie pozwalaj‘ oszczędzić pieni‘dze i pozytywnie oddziaływać na rodowisko naturalne bez negatywnego wpływu na bezpieczeństwo ich użytkowania.
Testy przeprowadzone w Niemczech na torze testowym Continentala jasno wskazały na zwycięzcę - Michelin Energy Saver. Podsumowanie nie pozostawia złudzeń "Doskonała opona, która mimo zredukowanych oporów toczenia zapewnia niezłe wyniki w dyscyplinach maj‘cych wpływ na bezpieczeństwo", konkurencja zostaje w tyle tym bardziej, że wyniki pokazały, że nie wszystkie ekologiczne opony powinny być tak nazywane z racji słabych parametrów, jeżeli chodzi o opory toczenia id‘ce za tym zużycie paliwa.
Opona Michelin Energy Saver wygrała bezapelacyjnie próbę zużycia paliwa potwierdzaj‘c najniższe opory toczenia, jakimi się charakteryzuje (zużycie niższe o 0,29l/100km w stosunku do opony referencyjnej) a przy tym uplasowała się w grupie najlepszych opon w próbie hamowania na mokrej nawierzchni uzyskuj‘c wyniki porównywalne z tradycyjnymi oponami.
Tym samym dziennikarze "Auto Šwiata" s‘ kolejnymi, którzy potwierdzili niesamowite osi‘gi opon Michelin Eenrgy Saver, jej potencjał w zakresie redukcji zużycia paliwa osi‘gnięty bez uszczerbku dla bezpieczeństwa.
Testowano opony w rozmiarze 195/65 R 15 91H na samochodzie VW Golf

© 1998-2009 testyopon.pl